Thursday 21 June 2012

Besi da cabut

     Malas nak tulis tp nak bagitahu yang besi pada peha kaki sudah dicabut. Admit kat Columbia Asia Hosp. selama 2 sehari 1 malam. Operation simple tanpa GA sedation(general anesthesia). Kalau GA aku pasti pengsan tak sedar2 tapi 2 hari yang lepas aku cuma diberi Pethidine (tahan sakit) dengan Domicom(ntah camne eja ubat untuk tidur). Selepas je kena suntik maka aku pon high macam tengah terbang tinggi. 

     Tak lama selepas itu maka aku pon tertidur...tetapi aku terjaga apa bila besi dikeluarkan dari tulang & daging.Ngilu kerana besi tu panjang dan beralur macam skru. Menjerit je la yang aku mampu...Allah Allah Allah je yang aku mampu. Nurse dan doc suruh aku tarik nafas tapi tak dapek la den nak buek dooo~ sakit. Bila selesai 6 batang besi yang tercacak berjaya dikeluarkan aku kembali terlelap apa bila peha aku disapu dengan cairan Normal Selain & Povidon(ubat luka).
Power tak?semua aku tau. Dah lama duduk hospital begitu la jadinya.

     Selepas beberapa jam, aku terjaga dari tidur dan kelihatan semuanya berbeza. Oooo dah dalam wad rupanya. Semua berkata kepadaku

"Atep dah gemuk..chubby tak macam dulu"
"Atep makin ensem" (dialog ini tidak diedit untuk menampakkan lagi ketulenannya)
"Laen Atep sekarang~"

     Nasib baik aku dah punya teman...kalau tak aku ngorat dak nurse kat OT(operation theater). Comey~ hahahaha dah2..nanti ade orang bising.

     Operation kali terakhir ni semuanya menggunakan duit sendiri. Tak sangka doktor nak keluarkan besi paada follow up kali ni. Tapi nampaknya penyembuhan kaki tampak lebih cepat dari jangkaan doktor. Alhamdulillah. Ini semua berkat doa dari semua. Minggu ni sememangnya kurang meng'update' blog sebab tak da masa. Tambah pula sibuk menonton EURO 2012. Hahaha alasan sungguh. 

     Tiap kali EURO aku memang sokong Portugal dengan England. Harap-harap Prtugal & England sampai ke final. Ni pahal plak dok cite psal bola ni. 

"BERKAT DOA DAN SEMANGAT KALIAN DIRI NI MENJADI LEBIH KUAT DAN SIHAT. TERIMA KASIH"



1 comment:

  1. banyak betol shot form die..nampak sangat nak update semata2...hahhaa...die dah makin sihatttt

    ReplyDelete