Friday 7 September 2012

Terima kasih ibu

     Badanku menggigil kesejukkan yang teramat sangat. Ku sangka demam ku telah kebah tetapi demam datang menyerang tiba-tiba. Jam menunjukkan pukul 4.15 pagi. Aku telah menggunakan 2 helai selimut tetapi masih tidak lagi mencukupi. Dalam keadaan menggigil aku mencari tongkat berjalan sekeliling bilik mencari toto yang tebal. Malangnya harapan hanya tinggal harapan. Maka last effort ialah menelefon ibu yang berada di bilik yang lain.

Aku : Bu~ Along sejuk sangat ni. Boleh bagi along toto tak? Along tak jumpa toto
Ibu : Kejap~

     Rupanya dalam bilik ku memang tiada toto. Ibu mengambilnya dari bilik lain. Diselimutkan diriku. Lama kelamaan  sejuk ku mula hilang. Ibu datang kembali membawa ubat demam dan sky juice. Setelah memakan ubat, ibu menyuruh ku tidur. Layanan yang diberikan oleh ibu menyebabkan aku berkata

Aku : Buuu~
Ibu : Ye
Aku : Terime kasih buu~ Selamat Hari Merdeka (walhal dah beberapa hari berlalu)

     Ibu hanya tersenyum dan tergelak. Mungkin kerena demam wayar otak aku short sikit.

Dari anakmu           

No comments:

Post a Comment