Tuesday 17 July 2012

Aku ditinggalkan?

Aku berada dirumah sewaku yang agak sempit dengan parking yang sedikit. Aku tak pasti aku berada di mana, nak kata Malaysia keadaan sekeliling semuanya bersih, cantik, tersusun, teratur dan ke'jepun'an. Akan tetapi orang berpusu-pusu pergi ke arah 1 perarakkan dan ke semuanya orang-orang kita ajee~ khabarnya parade ini dihadiri oleh orang-orang tertinggi dalam kerajaan Malaysia. Begitu ramai makhluk parking kereta mereka di suatu tempat yang jauh dan berjalan kaki semata-mata untuk melihat PM dengan lebih dekat(ni tiada kaitan dengan kempen pru13 harap maklum).

Aku pon ingin ke sana 'tapi bagaimana?'(ini juga tiada kaitan dengan kumpulan spider walaupun diri ini meminati spider). Aku ketika itu masih tidak mampu berjalan. Ibu berpesan agar aku gunakan kerusi roda ke sana. Setelah sekian lama berjalan, aku terpisah dari keluarga ku. Bukan kerna mereka meninggalkan ku tetapi kerana mencari orang yang sangat ku rindui. Setelah sekian lama ku mencari, aku masih gagal menjumpainya. Tak lama kemudian aku disergah dengan suara yang amat ku kenali walaupun sejak sekian lama tak berjumpa. Memang dia...memang dia. Akan tetapi sebelum sempat ku bercakap kepadanya dia telah pergi ke tempat lain bersama rakan-rakan yang lain. Aku tak kisah sambil ku jerit "Nanti cari kat kedai jam. Nak beli jam kejap". Aku pon tak pasti mengapa kedai jam yang menjadi pilihan kata-kataku. Sedang ku melihat-lihat jam yang sesuai untuk diriku, aku dengar suara tadi gelak-gelak sambil berlari ke arah sebuah bas. Aku terpinga-pinga mengapa aku ditinggalkan kesorangan lagi. Kelihatan mereka melambai-lambaikan tangan dengan riang. Aku dengan marahnya berdiri dan menghempas beg yang ku pegang ke tanah. Berderai barang-barang yang telah ku beli. Bagaimana berkecainya barang itu, begitulah berkecainya hatiku. Lantas dengan yang merah padam aku pergi meninggalkan semua barangku ke lantai. Mengapa aku dibuat sebegini rupa. Aku sedar siapa diriku. Aku pon tersedar dari mimpi. Oh jam sudah pukul 4:49 pagi. Aku terlewat bangun. Aku masih teringat lagi tentang mimpi itu hingga sekarang. Mungkin itu yang ku rasa. P/s kom still down jadi malas nak update blog. Leceh update pkai phone ni.

No comments:

Post a Comment