Sunday 20 October 2013

La tahzan~


     Baru lepas makan malam. Lapar betul perut selepas ber'gym' & ber'eksesais' petang tadi selepas solat Asar. Petang ini agak berbeza kerana sudah 2 3 hari kaki ku berasa sakit. Sakit bukan sakit tulang tetapi sakit luka yang berair-air di kawasan besi. Paling terseksa ketika hendak mandi. Ya Allah pedihnya hanya Tuhan yang tahu. Bukan tidak menjaga kebersihan, sehari aku cuci luka ku sebanyak 2 kali tau. Kalau duduk di hospital pon tak pernah cuci luka sampai 2 kali sehari. Punya la jaga luka di kaki ni.

     Sebenarnya, besi kaki ni bakal ditanggalkan tak lama lagi kerana doktor berkata tulang sudah bercantum. Kemungkinan besar 27/11/2013(next follow up) aku akan dimasukkan ke hospital untuk dicabut besi. Mungkin~ belum 100% pasti. Walaubagaimanapun tatkala menunggu besi ni hendak dicabut, dugaan yang lain pula tiba. Luka baru muncul & berair-air. Astagfirullah. Sentiasa berharap agar Allah sembuhkan diriku.

Walaupun aku suka tersenyum lebar
Aku banyak ketawa
Aku banyak bergembira
Namun, lubuk hati kecil ku ini tetap ada rasa sedih & gundah dulana

Kerna aku kenal diriku siapa
Kerna aku hanya insan lemah imannya
Kerna aku hanya insan yang lemah tubuh badannya
Mungkin kerana aku asyik mengeluh sahaja
Ataupun mungkin aku terlalu banyak berdosa

Semoga Allah permudahkan
Semoga Allah ampunkan
Semoga Allah beri kemenangan
Semoga Allah beri kesenangan
Bukan sekadar di dunia, tetapi yang penting di akhir sana~

Syukur kerana menjadi hambaNya
Syukur aku menjadi pilihanNya
Untuk menempuh dugaanNya
Untuk merasai nikmat kesusahan itu
Untuk merasai nikmat rasa redhaNya
Untuk merasai nikmat rasa tawakal & berserah sepenuhnya kepadaNya

p/s Demam & sakit kaki serta pangkal peha belah kanan. Moga Allah ampunkan diri ini




No comments:

Post a Comment